POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ
WWW.OVERTA.PL
Zwana dalej „Stroną"
środki ochrony
1. Dla Właściciela niniejszej strony internetowej, ochrona danych osobowych Użytkowników jest sprawą wysokiej wagi. Dokłada on starań, aby Użytkownicy czuli się bezpiecznie, powierzając swoje dane osobowe w trakcie korzystania ze strony internetowej.
2. Użytkownik to osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług elektronicznych, dostępnych w ramach strony internetowej.
3. Niniejsza polityka prywatności wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przysługujące mu prawa, jak też obowiązki administratora tych danych, a także informuje o używaniu plików cookies.
4. Administrator stosuje najnowocześniejsze środki techniczne i rozwiązania organizacyjne, zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych oraz zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych.
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem danych osobowych jest OVERTA Sp. z o.o. z siedzibą w/przy: ul. Puławska 39 lok. 30, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000712429, NIP: 5213803323, REGON: 368782894 (zwany dalej: „Właściciel").
2. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z Właścicielem w formie tradycyjnej na adres: OVERTA Sp. z o.o., ul. Puławska 39/30, 02-508 Warszawa lub elektronicznie na adres e-mail: office@overta.pl.
lI. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu wykonania umowy, której kontrahent / klient jest stroną lub podejmowania działań w celu jej zawarcia, na przykład kontaktu lub wyceny usługi-podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
2. Dane osobowe są również przetwarzane w celu wykonania obowiązków z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu - podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
3. Użytkownik może również wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach, co spowoduje, że administrator będzie również przetwarzać dane osobowe, w celu przesyłania Użytkownikowi informacji handlowych, dotyczących m.in. nowych produktów lub usług.
4. Dane osobowe są również przetwarzane w ramach wypełnienia prawnych obowiązków, ciążących na administratorze danych oraz realizacji zadań, w interesie publicznym m.in. do wykonywania zadań, związanych z bezpieczeństwem i obronnością lub przechowywaniem dokumentacji podatkowej.
5. Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach marketingu bezpośredniego produktów, zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami Użytkownika lub osoby trzeciej, jak również marketingu usług i produktów podmiotów trzecich lub marketingu własnego, niebędącego marketingiem bezpośrednim.
IlI. RODZAJ DANYCH
1. Administrator przetwarza następujące rodzaje danych osobowych:
1.1 Dane osobowe kontrahentów (w tym klientów}, będących osobami fizycznymi:
A. Przetwarzane dane osobowe obejmują: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, numer PESEL, REGON, NIP, serię i numer dowodu osobistego, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego.
B. Dane osobowe wyżej wymienionych osób Właściciel pozyskuje bezpośrednio od tych osób lub z publicznie dostępnych źródeł.
1.2 Dane osobowe pracowników, reprezentantów, beneficjentów rzeczywistych i osób kontaktowych kontrahentów (w tym klientów):
A. Przetwarzane dane osobowe obejmują: imię, nazwisko, numer PESEL, serię i numer dowodu osobistego, adres e-mail, numer telefonu, obywatelstwo, adres zamieszkania, adres korespondencyjny.
B. Dane osobowe wymienionych osób, Właściciel pozyskuje bezpośrednio od tych osób, od kontrahenta / klienta, który jest ich reprezentantem lub pracodawcą, lub z dostępnych publicznie źródeł.
1.3 Dane osobowe innych osób, których dane są przetwarzane w związku z usługami doradztwa podatkowego (np. dane pełnomocników, dane kontrahenta klienta):
A. Przetwarzane dane osobowe obejmują: imię, nazwisko, numer PESEL, serię i numer dowodu osobistego, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, adres korespondencyjny.
B. Dane osobowe wymienionych osób Właściciel pozyskuje bezpośrednio od tych osób lub od kontrahenta / klienta, dla którego świadczone są usługi doradztwa podatkowego. 
1.4 Dane osobowe osób odwiedzających siedzibę Właściciela:
A. Dane osobowe (wizerunek) ww. osób Właściciel pozyskuje za pośrednictwem monitoringu wizyjnego
B. Podanie ww. danych jest dobrowolne, jednak konieczne do osiągnięcia wyżej wymienionych celów.
1.5 Dane osobowe uczestników szkoleń:
A. Przetwarzane dane osobowe obejmują: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
B. Dane osobowe wyżej wymienionych osób Właściciel pozyskuje bezpośrednio od tych osób lub od organizatora szkolenia.
IV. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119, 4.5.2016, str. 1–88, dalej zwane: „rozporządzenie RODO".
2. Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Użytkownika.Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Użytkownika.
3. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne.
V. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI
1. Użytkownik może w każdej chwili zażądać od administratora informacji o zakresie przetwarzania danych osobowych.
2. Użytkownik może w każdej chwili zażądać poprawienia bądź sprostowania swoich danych osobowych.
3. Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, bez podawania przyczyny. Żądanie nieprzetwarzania danych może dotyczyć wskazanego przez Użytkownika konkretnego celu przetwarzania np. wycofanie zgody na otrzymywanie informacji handlowych bądź dotyczyć wszystkich celów przetwarzania danych. Wycofanie zgody co do wszystkich celów przetwarzania spowoduje, że konto Użytkownika zostanie usunięte ze strony internetowej, wraz ze wszystkimi wcześniej przetwarzanymi przez administratora danymi osobowymi Użytkownika. Wycofanie zgody nie wpłynie na już dokonane czynności.
4. Użytkownik może w każdej chwili żądać, bez podawania przyczyny, aby administrator usunął Jego dane. Żądanie usunięcia danych nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Usunięcie danych oznacza jednoczesne usunięcie wszystkich zapisanych i przetwarzanych do tej pory przez administratora danych osobowych.
5. Użytkownik może w każdej chwili wyrazić sprzeciw przeciwko przetwarzaniu danych osobowych, zarówno w zakresie wszystkich przetwarzanych przez administratora danych osobowych Użytkownika, jak również jedynie w ograniczonym zakresie np. co do przetwarzania danych w konkretnie wskazanym celu. Sprzeciw nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Wniesienie sprzeciwu spowoduje usunięcie wszystkich zapisanych i przetwarzanych do tej pory, przez administratora, danych osobowych.
6. Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, czy to przez określony czas, czy też bez ograniczenia czasowego, ale w określonym zakresie, co administrator będzie obowiązany spełnić. Żądanie to nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności.
7. Użytkownik może zażądać, aby administrator przekazał innemu podmiotowi, przetwarzane dane osobowe Użytkownika. Powinien w tym celu napisać prośbę do administratora, wskazując, jakiemu podmiotowi (nazwa, adres) należy przekazać dane osobowe Użytkownika oraz jakie konkretnie dane Użytkownik życzy sobie, żeby administrator przekazał. Po potwierdzeniu przez Użytkownika swojego życzenia, administrator przekaże, w formie elektronicznej, wskazanemu podmiotowi, dane osobowe Użytkownika. Potwierdzenie przez Użytkownika żądania jest niezbędne z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz uzyskanie pewności, że żądanie pochodzi od osoby uprawnionej.
8. Administrator informuje Użytkownika o podjętych działaniach, przed upływem miesiąca od otrzymania jednego z żądań wymienionych w poprzednich punktach.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zasadniczo dane osobowe są przechowywane tylko tak długo, jak to jest konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych lub ustawowych, dla których zostały one zgromadzone. Dane te zostaną usunięte natychmiast, gdy ich przechowywanie nie będzie konieczne, w celach dowodowych, zgodnie z prawem cywilnym lub w związku z ustawowym obowiązkiem przechowywania danych.
2. Przy ocenie tego, czy dane osobowe powinny zostać usunięte, Właściciel bierze pod uwagę m.in.:
A. obowiązek usunięcia kopii sporządzanych na piśmie opinii, wystąpień w imieniu podatników, płatników, inkasentów oraz osób, o których mowa w art. 2 ust. 1a ustawy o doradztwie podatkowym, w sprawach obowiązków podatkowych, a także udzielonych im porad po upływie 5 lat od dnia sporządzenia, przewidziany w art. 39 ustawy o doradztwie podatkowym;
B. okres przedawnienia roszczeń wynikających ze świadczonych czynności doradztwa podatkowego (przetwarzanie, w tym archiwizacja danych osobowych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami);
C. okres przedawnienia zobowiązań podatkowych;
D. okresy przechowywania dokumentów mogących zawierać dane osobowe określone w przepisach prawa.
3. Ponadto, administrator może zachować informacje archiwalne, dotyczące zawartych transakcji, gdyż ich przechowywanie jest związane z przysługującymi Użytkownikowi roszczeniami np. z tytułu rękojmi.
4. Jeśli żadna umowa nie została zawarta, między Użytkownikiem i Właścicielem, dane osobowe Użytkownika są przechowywane do czasu wysunięcia żądania przez Użytkownika, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, bądź też zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania tych danych.
VII. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH INNYM PODMIOTOM
1. Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom współpracującym z administratorem, w zakresie niezbędnym dla realizacji transakcji np. w celu realizacji zamówienia lub przekazywania informacji handlowych, pochodzących od administratora (ostatnie dotyczy Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych).
2. Poza celami, wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności, dane osobowe Użytkowników, nie będą w żaden sposób udostępniane osobom trzecim ani przekazywane innym podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych tych osób trzecich.
3. Dane osobowe Użytkowników strony internetowej nie są przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
4. Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia RODO.
VIII. PLIKI COOKIES
1. Strona Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (zwane dalej również „ciasteczka”) co umożliwia ulepszanie strony pod kątem potrzeb użytkowników ją odwiedzających.
2. Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
3. Pliki cookies to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie, wtedy, gdy Użytkownik korzysta ze strony.
4. Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio ze strony internetowej www.overta.pl) oraz cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż strona www.overta.pl).
5. Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych odwiedzających ją Użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują w jaki sposób Użytkownicy strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu można ulepszać stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd.
6. Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
6.1 Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić Stronę.
A. Narzędzie to dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.
B. W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza jakichkolwiek danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
C. Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem narzędzia Google Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego narzędzia pod linkiem:
6.2 Wtyczki kierujące do social mediów Facebook i LinkedIn.
A. Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video, itd.).
B. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka przed założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na dane przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty trzecie) mogą też być aplikowane w urządzeniu Użytkownika po wejściu na Stronę a następnie kojarzone z danymi gromadzonymi w portalu Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony akceptuje ten fakt. Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez podmioty trzecie w ten sposób.
6.3 Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców.
A. Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy z serwisu You Tube czy Vimeo.
B. Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach treści jakich dokonał Użytkownik.
C. Jeśli nie chcesz, żeby miało to miejsce, wyloguj się z danego portalu (jeśli posiadasz tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz Stronę lub nie odtwarzaj danych treści na Stronie. Możesz też zmienić ustawienia swojej przeglądarki i zablokować wyświetlanie określonych treści.
D. Należy każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i narzędzi zewnętrznych.
6.4 Narzędzie do obsługi newslettera w celu wysłania korespondencji e-mail (newsletter) do osób, które uprzednio zapisały się na listę e-mail MailerLite.
A. Należy każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności poszczególnych dostawców usług i narzędzi zewnętrznych.
7. Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika.
8. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej, oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co umożliwia rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę, przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Ciebie.
9. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
10. Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich, ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Strony i utrudnić jej funkcjonowanie.